با اوج گیری انقلاب اسلامی ایران، رسانههای دنیا به خصوص رسانههای امریکایی به پوشش گسترده اتفاقات ایران پرداختند اما با زاویه نگاه خودشان و نه آنچیزی که واقعیت داشت. هر روز که از انقلاب میگذشت بیش از پیش تصاویری از عصبانیت وخشونت از ایران مخابره میکردند و خبری از نمایش شعارها و آرمانهای انقلاب نبود. یک ارائه سانسوری و مهندسی شده از قدرتهای رسانهای
مستند «کدهای سیاه» داستان یکی از عجیب ترین جنگهای ترکیبی (سیاسی ، نظامی و رسانه ای) تاریخ معاصر بین ایران و امریکا را روایت میکند. جنگی تمام عیار که خود «جیمی کارتر» (رئیس جمهور امریکا در اوایل انقلاب) علی رغم تمام تلاشهایی که خودش و تیم مشاورانش انجام دادند، مهمترین و اصلی ترین قربانی آن بود. اما قبل از جیمی کارتر «ادوارد برینز» نخستین کسی است که رسماً
انقلاب اسلامی مردم ایران پیروز شده است. مردم مسرورند از اینکه شاه آمریکایی را بیرون کردهاند. محمدرضا پهلوی پس از مدتی دربهدری در مصر و مراکش و باهاما و مکزیک، بالاخره اجازه ورودش به آمریکا صادر میشود. این زنگ خطری بود برای مردم ایران علیالخصوص دانشجویان. چرا که خاطرات 28 مرداد را برایشان تداعی میکرد. وجود سفارت آمریکا برای دانشجویان برابر بود با اد
در این نشست دکتر فواد ایزدی، استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، ضمن بیان نکاتی در مورد مستند اسرائیلسم به بیان جنگ جمعیتی در مقابله با نظام آپارتاید و نسل کشی پرداختند. در ابتدای مستند دکتر ایزدی به بیان سه مشکل اساسی و جدی رژیم صهیونیستی پرداختند و اظهار کردند: قبل از عملیات طوفان الاقصی، اسرائیلیها چند مشکل جدی داشتند، مشکل اول اونها تغیرر دم
فاطمه یعقوبیه مقدم، مترجم مستند «اسرائیلیم» درباره این مستند و جنایات رژیم صهیونیستی گفت: پیش از ترجمه مستند «اسرائیلیسم» تنها چیزی که از اسرائیل میدانستم همان اخبار، جنایتها و ظلمهایی بود که حداقل از قاب تلویزیون و فضای مجازی میدیدم. تاریخ ننگبار اسرائیل و غاصب بودن این رژیم و کشتار مردم مظلوم فلسطین بود.
یعقوبیه مقدم ادامه داد: همیشه مخاطب جنا
مدیر محتوایی سکوی عماریار بیان کرد که در نمایشگاه «رصتا»، پلتفرمها به عنوان بازوهای اصلی صنعت نمایش خانگی و ساترا فعالیت دارند.
به گزارش ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی رسانههای صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)، بهنام خانمحمدی مدیر محتوایی عماریار درباره نقش نمایشگاه «رصتا» در ارتقای صنعت نمایش خانگی گفت: همین که پلتفرمها در چنین نمایشگاهی فرصت عرضه
کلمه «اسرائیلیسم»، به عنوان نام مستندی با محوریت یهودیان آمریکا، کنایه آمیز است. معمولا به معنای اصالت اسرائیل یا مکتب اسرائیل، استعمال میشود. وقتی مستند را ببینید و به پایان برسانید، کنایه پنهان در این نام، پیدا میشود. موضوع مستند، بررسی یک گزاره در میان یهودیان آمریکایی است. کسانی که در خانوادهای یهودی، ساکن ایالات متحده هستند و تولد و زیست آنها د
فعالیت های مردمی برای اکران سراسری فیلم سینمایی قلب رقه آغاز شد.
فیلم سینمایی «قلب رقه» داستان پاسدار مدافع حرمی به نام رضاست که در شهر رقه سوریه – پایتخت داعش- در جستجوی یک اسیر ایرانی به نام حاج عباس است. حاج عباس اطلاعات بسیار ارزشمندی دارد و داعش قصد دارد او را به اسرائیل تحویل دهد. رضا برای یافتن حاج عباس، مسئول رسانهای داعش در رقه میشود و
«اسرائیلیسم»، نام جدیدترین مستندی است که به تازگی در کشور به فارسی ترجمه و منتشر شده است. این مستند که توسط گروهی از جوانان یهودی آمریکا به تولید رسیده، انتقادی است به رفتار اسرائیل با فلسطینیان و آموزشهایی که در جامعه یهودی آمریکا ارائه میشود. این مستند شکاف نسلی بر سر هویت یهودی و دیدگاههای در حال تکامل جوانان آمریکایی درباره رژیم صهیونیستی را به ت
مستند اسرائیلیسم Israelism نحوه آموزش و نمایش نزاع اسرائیل و فلسطین در مؤسسات یهودی آمریکا را زیر ذرهبین برده است. این مستند انتقادی است به رفتار اسرائیل با فلسطینیان و آموزشهایی که در جامعه یهودی آمریکا ارائه میشود و شکاف نسلی بر سر هویت یهودی و دیدگاههای در حال تکامل جوانان آمریکایی درباره رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است.
از این رو در این
برنامه تلویزیونی وادی در فرمی متفاوت روایتگر یک آتلیه هنری است که در هر قسمت تلاش دارد مواجههای متفاوت به معماری مکان رویدادهای شاخص دفاع مقدس از جمله مسجد جامع خرمشهر، پادگان دو کوهه، حوض خون اندیمشک، یادمان شهدای دهلاویه و گلزار شهدای تهران بپردازد. پخش برنامه وادی از آنتن شبکه دو، بهانهای برای مصاحبه با دکتر سیدفاضل سجادی، سردبیر این برنامه شد:
فاطمه یعقوبیه مقدم، مترجم مستند «اسرائیلیم» درباره این مستند و جنایات رژیم صهیونیستی گفت: پیش از ترجمه مستند «اسرائیلیسم» تنها چیزی که از اسرائیل میدانستم همان اخبار، جنایتها و ظلمهایی بود که حداقل از قاب تلویزیون و فضای مجازی میدیدم. تاریخ ننگبار اسرائیل و غاصب بودن این رژیم و کشتار مردم مظلوم فلسطین بود.
یعقوبیه مقدم ادامه داد: همیشه مخاطب جنا
مدیر محتوایی سکوی عماریار بیان کرد که در نمایشگاه «رصتا»، پلتفرمها به عنوان بازوهای اصلی صنعت نمایش خانگی و ساترا فعالیت دارند.
به گزارش ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی رسانههای صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)، بهنام خانمحمدی مدیر محتوایی عماریار درباره نقش نمایشگاه «رصتا» در ارتقای صنعت نمایش خانگی گفت: همین که پلتفرمها در چنین نمایشگاهی فرصت عرضه
ابوالفضل خسروجردی مسئول تامین محتوای عماریار که به تازگی مستند «اسرائیلیسم» را ترجمه و روی این پلتفرم قرار داده است در رابطه با جزئیات این مستند و ورود آن به ایران به خبرنگار مهر اظهار کرد: «عماریار» با شبکهای از تولیدکنندگان و تامینکنندگان محتوای مردمی و سازمانی همکاری میکند که آن ها رصد و معرفی آثار به عماریار را در برنامه همکاری دارند. علاوهبر تا
علیرضا باغشنی، از جمله کارگردانان جوانی است که در با مستند «آقای شورا» در چهاردهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت داشت. این کارگردان که پیش از این نیز با فیلم کشور کوچک من در دوره دوازدهم جشنواره عمار شرکت کرده بود، سال 1362 در مشهد متولد شده و دارای مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی است. مستند آقای شورا درباره سید حسین حسینی آزاد، پیرمردی از روستای چنار
«علی پورمؤمن»، کارگردان مستند بچه دزد، در گفتگو با خبرنگار عمار در خصوص چرایی تولید این مستند گفت: مستند بچه دزد یک مستند مطالبه گر است. در روند مستند گروهی در اعتراض به چیزی که وجود دارد با هم متحد میشوند و مطالبه میکنند. این نمایش از مطالبه در مستند میتواند مخاطب را مطالبه گر کند. در پایان مستند هم سایتی را معرفی کردیم که اگر کسی می خواهد این مسی
مستند تغییر ماموریت، روایتی است از آغاز یک تغییر ریل! ریلی که امریکاییها و مستشارانش در نیروی هوایی ارتش با بنایی مستحکم و ظاهراً غیر قابل نفوذ، بنا نهاده بودند. ریل که تغییر میکند، ماموریت همافران نیروی هوایی ارتش هم عوض میشود. اما این همافران یک حامی و پشتیبان بسیار جدی و مصمم داشتند …
سجاد ریاحی کارگردان مستند تغییر ماموریت در گفتوگو با خبرنگا
حسن وزیرزاده کارگردان و مستندساز اهل تهران و متولد 1366 است. تحصیلات ایشان کارشناسی تدوین فیلم است. او کارگردانی مستندهایی همچون «سیاح» و «آقای معاون» را برعهده داشته است.
با حسن وزیرزاده برای حضور در چهاردهمین جشنواره فیلم عمار با مستند «قاعده بازی» گفتگویی انجام شد که مشروح این گفتگو را در ادامه میخوانید.
در ابتدای امر در رابطه با چگونگی پیدا ک